Vorig jaar deze Focus Gia 1.6 SW gekocht en dit zijn de zaken die opgevallen zijn in een paar maand.
Is het dan alleen maar kommer en kwel, welnee joh ik geniet van de heerlijk rijeigenschappen en hoge instap, de Focus stuurt strak en schakelt precies, soms moet je even mee steppen met accelereren maar een 1.6 motor moet toch een leuk gewicht meezeulen en kan ik er wel mee leven.
Vroeger toen ik jong was zou ik mij er aan opgevreten hebben, maar nu ik wat meer op leeftijd ben vindt ik het wel best en ben ik niet meer gehaast.
Als er een opvolger zou moeten komen dan wordt het wel een 1.8, dit type motor past meer bij de SW model.
Wat ik echt prettig vindt is de voorruit verwarming, met vorst de motor starten en de voorruit verwarming aan, even de zijruiten krabben en het voorraam is ontdooit, top uitvinding van Ford.
Uh ja:worthless:, tot op heden nog geen plaatjes gemaakt van deze liefde haat verhouding, maar dat zal binnenkort nog wel komen.
Ik ben momenteel herstellende van een hernia operatie en ben nog aan het revalideren.
Ik was alleen niet blij nadat ik de auto 5 weken niet had geopend na de operatie, ik wilde even een ritje gaan maken om te zien of ik het weer kon.
Ik deed de deur open en door de oude lekkage was het nog zo vochtig geweest dat alles onder de schimmel stond.:wtf:
Maar met een paar gesloten vochtvreters van de action is de vocht verdwenen, jawel gesloten vochtvreters die om kunnen vallen zonder dat er wat uitloopt, kost niets groot plezier;)
Ik hoop stiekem dat de flush gaat werken want het zijn echt fijne auto's die FoFo's:thumbup:
:totziens:
- De versnellingsbak zingt in bepaalde versnellingen, deze mooi laten zingen want mijn monteur werd er niet echt ziek van.
- De motor verbruikt olie van ca 1 op 1500 tot 2000 km, binnenkort flushen en mocht dat niet helpen remolie op de zuigers. Mocht het verbruik niet afnemen en eerder toenemen dan is het exit voor de Focus.
- Elke keer na een nacht stil te hebben gestaan hoor ik achter een schurend geluid met de eerste keer remmen, daarna niet weer.
- CV werkt niet maar als de motor flush heeft geholpen monteer ik fase 2 sloten.
- Lekkage gehad in de kofferbak, het rubber van de achterste montagepunt dak rechts opgetild en voorzien van kit, tot nu toe geen nattigheid meer gehad.
- Kachelweerstand vervangen en aanjager gesmeerd vorig jaar oktober en tot op heden werkt alles perfect.
- Rechter achterband maakt iets geluid (cuppen), auto is uitgelijnd en de banden ga ik vervangen.
- De airco is kaduuk, kan de compressor zijn of de condensor maar wat het ook zal zijn, prijzig om te repareren.
Is het dan alleen maar kommer en kwel, welnee joh ik geniet van de heerlijk rijeigenschappen en hoge instap, de Focus stuurt strak en schakelt precies, soms moet je even mee steppen met accelereren maar een 1.6 motor moet toch een leuk gewicht meezeulen en kan ik er wel mee leven.
Vroeger toen ik jong was zou ik mij er aan opgevreten hebben, maar nu ik wat meer op leeftijd ben vindt ik het wel best en ben ik niet meer gehaast.
Als er een opvolger zou moeten komen dan wordt het wel een 1.8, dit type motor past meer bij de SW model.
Wat ik echt prettig vindt is de voorruit verwarming, met vorst de motor starten en de voorruit verwarming aan, even de zijruiten krabben en het voorraam is ontdooit, top uitvinding van Ford.
Uh ja:worthless:, tot op heden nog geen plaatjes gemaakt van deze liefde haat verhouding, maar dat zal binnenkort nog wel komen.
Ik ben momenteel herstellende van een hernia operatie en ben nog aan het revalideren.
Ik was alleen niet blij nadat ik de auto 5 weken niet had geopend na de operatie, ik wilde even een ritje gaan maken om te zien of ik het weer kon.
Ik deed de deur open en door de oude lekkage was het nog zo vochtig geweest dat alles onder de schimmel stond.:wtf:
Maar met een paar gesloten vochtvreters van de action is de vocht verdwenen, jawel gesloten vochtvreters die om kunnen vallen zonder dat er wat uitloopt, kost niets groot plezier;)
Ik hoop stiekem dat de flush gaat werken want het zijn echt fijne auto's die FoFo's:thumbup:
:totziens:
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire