mercredi 24 février 2016

2.0 TDCi 136 pk Foutcode P120e

Beste mensen,

Vandaag reageerde de auto niet zoals het hoort. Ik wilde even een sprintje trekken en elke keer wanneer ik overschakelde naar de volgende versnelling dan leek het wel alsof het gaspedaal even (max 1-2 seconden) niet reageerde.
Ik heb daarom bij boordcomputer uitgelezen en kwam erachter dat er een fout in het systeem zit.

Ik kreeg de volgende foutcode: P120E
(Fuel pressure sensor, circuit A - excessive variation)
Probleem: Wiring, fuel pressure sensor

Nou had ik op de heenweg naar Duitsland al ervaren dat de auto zo ineens van de cruise control afsprong en dat de auto toen helemaal niet meer reageerde op gasgeven. Ik moest eerst de koppeling intrappen voordat alles weer functioneerde.

Nou is mijn vraag. Is iemand hier bekend mee en zo ja, kan iemand mij vertellen wat de sensor kost. (ik kan deze namelijk niet vinden op internet)
Daarnaast de vraag of het makkelijk zelf te vervangen is aangezien Ford Etis het volgende aangeeft:
------
N.B.: De brandstofdruksensor mag niet van de brandstofverdeelleiding worden verwijderd of losgemaakt.
De brandstofverdeelleiding is vervaardigd van gesmeed staal en direct op het motorblok bevestigd.
Door een hogedrukleiding wordt de brandstof vanaf de brandstofpomp naar de brandstofverdeelleiding getransporteerd.
Vanaf de brandstofverdeelleiding komt de brandstof via vier hogedrukleidingen bij de verstuivers.
-----

Lijkt me logisch dat je m er niet af haalt als de motor draait maar voor vervangen lijkt het me toch noodzakelijk:schater:


Alvast bedankt voor de reacties!

Roland


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire