dimanche 21 février 2016

MK3 USB/aux

Hoi allemaal,

ik heb sinds kort (na de FoFo1 en de FoFo2) een Ford Focus Mk3. Een van eerste, geleverd in mei 2005, met first edition pakket.

In deze auto zit de meest standaard radio. Deze: http://ift.tt/20NV6CW
In het dashbord kastje bevinden zich de USB poort, en een gaatje zonder jack aansluitingen.

Nu wil ik graag danwel via USB stick, danwel via MP3 speler naar muziekjes kunnen luisteren. In mij FoFo1 en 2, met 6000CD, deed ik dit via een (densen?) kastje via de CD wisselaar zonder problemen. Echter nu loop ik tegen problemen aan.

- Bij gebruik van MP3 sticks loopt na enkele dagen de radio vast, resetten gaan dan alleen als ik de zekering er enkele uren uithaal. Dit gebeurt bij zowel de 32 GB als de 8 GB sticks. Op de sticks staan alleen mp3 bestanden in enkele mapjes, verder geen andere bestanden. Ze zijn fat32 geformatteerd. In eerste instantie speelt hij de muziekjes ook. Na enkele dagen wordt de radio steeds trager met reageren, en even later stopt hij her helemaal mee.
- line-in: via de AUX knop op het dashboard krijg ik, bij 1 keer drukken, een melding die erop lijkt te lijken dat er een line-in ingang geactiveerd wordt. Pas bij de tweede keer drukken schakelt hij naar USB.


Twee vragen daarom
- heeft iemand enig idee waarom deze radio vastloopt bij gebruik van USB sticks? Radio stuk? firm ware upgrade nodig?
- klopt mijn indruk dat deze radio een lijn-in lijkt te hebben, en waar zou ik die kunnen vinden? Moet ik de radio hiervoor uit het dashboard halen? Ik heb het plastic USB houdertje al van zijn plek gehad, hier ligt geen los aux-line-in kabeltje...


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire