mardi 23 février 2016

Plots uitgevallen 1.8tdci 2009 start niet meer

Dit word dan na al die tijd mijn eerste echte plaatsing op het forum :-)
De ochtend dat we naar het vliegveld vertrokken liet mijn 1.8 TDCI uit 2009 me ineens in de steek. Ik had de auto buiten alvast laten draaien zodat ie een klein beetje warm kon draaien. Koffers erin, nog ff naar binnen om de kids te knuffelen en eenmaal weer buiten was de auto uit. Twijfelend aan mezelf de auto weer willen starten maar hij pakte niet aan. Eenmaal thuis 5 dagen later nog steeds niet aanslaan bij het starten. Geen foutmeldingen in beeld, motor draait normaal tijdens het starten en zonder bijgeluiden. Hij pakt alleen niet aan. Nu heb ik al een tijdje de foutcode voor slechte gloeipluggen staan, dat komt door een slechte kabelaansluiting die ik nog moet repareren.

- Hij startte er al een half jaar prima om, maar kon de auto daardoor ineens afslaan?
- En als ik de auto op contact zet en de het voorgloei lampje gaat branden, dan hoor je normaal toch ook de brandstofpomp even lopen? Die hoor ik niet namelijk.

Extra info:
Kilometerstand is 135.000 en brandstoffilter is een goeie 30000km geleden vervangen. Foutcodes waren eerst "P0380, 68" en na het wissen en opnieuw starten "P0380, 78". Ik weet dat dat een fout in de gloeipluggen betekend maar wat betekend de toevoeging?
De auto heeft al langere tijd wat last van lichte 'onregelmatigheden' rond de 2000 toeren, voornamelijk in 2e en 3e versnelling (licht schokken, inhouden) maar daar kon door de tuner en de Ford dealer geen echte oorzaak voor gevonden worden.. En ja, de auto is al bijna een jaar getuned.
Ik druk hem morgen de garage in, kom er nu in het donker niet verder mee.
dan bekijk ik de stekkerverbinding van de gloeipluggen eens goed en ook het brandstoffilter.

Graag wat input, zou fijn zijn als ik wat gerichter kan zoeken..


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire