mercredi 24 février 2016

Help! rijontzegging in duitsland en nu?

Hi all

Ik heb een mooie brief gehad van de buren dat ik iets te hard heb gereden. Boete is al betaald maar heb ook een maand rijontzegging gekregen. Nu zie ik niet in de brief staan wanneer dit ingaat en heb ik iemand de brief laten vertalen (is in het duits) Deze zegt dat ik mijn rijbewijs moet insturen naar duitsland en dat er dan een aantekening wordt gemaakt. Ik heb mijn vriend google eens geraardpleegd en daar lopen de acties sterk uiteen:

- Opsturen rijbewijs en dan naar een paar dagen heb je hem terug. Maar in de tussentijd mag je niet in nederland rijden en de rijontzegging geldt alleen voor duitsland, dus heb je jezelf ermee.
- Kopie opsturen
- Naar de grens rijden en hem daar af laten tekenen
- Hoe willen ze iets "aftekenen" op een creditcard?
- Het is nederlands staatseigendom en daar mogen ze in duitsland niks op aantekenen.

Ik heb al twee maal een email gestuurd naar de buren.
1x om te vragen of ik de brief in het nederlands kan krijgen en 1x om te vragen wanneer de rijontzegging ingaat zodat ik er in mijn planning rekening mee kan houden. Op beide geen reactie ontvangen.

Na de eerst brief heb ik ook netjes direct betaald en via een website mijn persoonlijke gegevens, waaronder mijn rijbewijs nummer ingevoerd. Ik denk dan bij mezelf, we leven in een digitaal tijdperk, verwerk het dan op die manier.

Ik wil dit graag netjes afhandelen, heb geen zin om de volgende keer in duitsland aangehouden te worden, mijn rijbewijs daar in beslag genomen te laten worden en nog een boete van € 900,-- te betalen.

Wie o wie heeft hier ervaring mee en wat wordt er geadviseerd.....

Groet Mike


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire