lundi 22 février 2016

Focus 3 fase 1 Zwarte Ford Focus Wagon 1.6 150PK

Ik wil hier graag updates van mijn auto plaatsen en vragen e.d. stellen over mijn auto.

Auto vrijdag ontvangen:

- Netjes afgeleverd met een halve tank benzine. Verder vroeg hij nog of ik uitleg nodig had van alle systemen e.d. Maar dat hoefde van mij niet. Dat zoek ik zelf wel verder uit
- Diezelfde dag kreeg ik een 'controleer bandenspanningsmelding'. Dus ik de auto uit, rondom gekeken, niks aan de hand. Er zaten wel 2 nieuwe voorbanden op. Wellicht niet gereset? Dus ik terug naar dealer. Bandenspanning is gecontroleerd, was helemaal goed (2,5 bar rondom). Hij heeft de melding gereset (op aanwijzing van mij hoe het moest(bedankt forum :-) ) Melding niet meer gezien verder (300 km verder).
- Auto trok beetje naar links, door meerdere mensen opgemerkt die even gereden hadden, aankomende donderdag direct afspraak bij de dealer om uit te lijnen.
- Koelvloeistof stond bij de koop laag, hebben ze nagekeken, was slangetje dat lekte. Hebben ze vervangen. Nu alsnog vind ik het niveau laag staan. Stukje onder minimum. Dat ga ik direct ook aangeven donderdag.
- Tevens bij 90 km/u trilt de auto een beetje(maakt niet uit welke versnelling). Uitbalanceren van de nieuwe banden niet helemaal goed gelukt? Zeg ik ook direct donderdag.
- Bij warm stationair draaien wil de motor nog wel eens een beetje minder mooi lopen. Is niet altijd zo, maar komt zo af en toe voor. Nu heb ik allemaal enge verhalen gehoord over cilinders e.d. die kapot zouden gaan omdat hij een keer een warmloper gehad zou kunnen hebben (bekende slangetje probleem bij retourslang reservoir). Als ik de foto's hier mag geloven heb ik in ieder geval de nieuwe, dus dat mag momenteel het probleem niet meer zijn). Moet ik me zorgen gaan maken? Auto is van mei 2011.

Ik hoor graag wat jullie meningen hierover zijn en tevens wat ik zou moeten laten controleren bij de dealer om te kunnen laten constateren of er wat met de cilinder(s) is.

Auto rijdt verder wel normaal en geen powerfluctuaties ofzo.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire