jeudi 25 février 2016

Motorstoring oplossen

In januari was ik op de terugweg van Oostenrijk naar Nederland.
Tijdens de eerste stop heb ik getankt en het ruitesproeierreservoir bijgevuld.

Toen ik de auto hierna startte kreeg ik gelijk in het display de melding motoronderhoud. Verder liep de motor beroerd alsof er een cylinder niet meedeed. Uitzetten en opnieuw starten hielp niet.
Ik ben toen van het benzinestation een klein stukje doorgereden naar de parkeerplaats. De motor leverde totaal geen vermogen.

Ford Assistance gebeld die de Adac hebben gewaarschuwd.
De Adac medewerker heeft zijn laptop via de OBD stekker aangesloten en zag dat er een storingsmelding was van de gasklep. Hij heeft de fout gewist en de motor draaide weer als vanouds.
De storing heeft zich niet meer voorgedaan.

Nu kwam een collega met de mededeling dat ik de storing zelf had kunnen wissen door de accu los te koppelen.

Klopt dit?

Ik vraag dit omdat ik al met al iets van 2 uur kwijt ben geweest met wachten en ik komend weekend weer naar Oostenrijk ga:D
Mocht de storing zich weer voordoen dan is de accu loskoppelen een stuk sneller dan op de Adac wachten.

Gr. Jan


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire