mercredi 24 février 2016

Focus ST - koelvloeistof probleem of koppaking?

Goedemiddag,

sinds zaterdag trotse eigenaar van een Ford Focus ST, maar voordat ik deze kocht mezelf goed ingelezen en deze bij mijn vaste ford dealer laten nakijken.
die gaven aan dat de auto er prima uitzag en goed draaide !

Maar helaas, na het ophalen van de auto en nog geen 15KM gereden te hebben werd de auto erg warm ( hier heb ik tijdens het proefrijden geen last van gehad ) ik heb de auto laten afkoelen waarnaar ik opzoek ben gegaan naar het probleem en dat bleek de koelvloeistof ! ik heb de garage waar ik de auto heb aangeschaft per direct gebeld omdat ik dit toch wel erg vaag vond die hierbij aangaven dat ze dit waarschijnlijk over het hoofd hadden gezien en dat deze alleen maar aangevuld hoefde te worden wat ik ter plekken gedaan heb ( nadat de auto was afgekoeld uiteraard.

Terug thuis heb ik de auto volledig nagelopen met mijn vader, oliepijl, koelvloeistof bijgevuld tussen mini en maximaal alles leek goed dus ben ik samen met vaders trots en stuk gaan rijden in mijn nieuwe aanwinst !

dit alles ging goed tot 1 dag later het lampje van de motorstoring begint te branden melding : p2231 Lamba Sensor voor, de verkoper had me vertelt dat dit zou kunnen doordat er hier andere brandstof werd getankt en dit met een keer tanken weg zou zijn... maar 's avond liep ook de auto weer warm waarnaar we constateerde dat het koelvloeistof reservaat leeg gelopen was en daar nog een minimale laag in zat.

auto thuis neergezet en gelijk het bedrijf gebeld, die gaven aan dat ik terug kon komen maar de auto ook even bij me vast ford dealer mocht laten controleren waarvoor ik een afspraak heb gemaakt vrijdag A.s

met de kennis die ik zelf heb wil ik niet meer aan de auto doen dan het standaard onderhoud maar na losdraaien van de oliedop en het aantreffen van en smurrie wit goedje wist ik bijna zeker dat het raak was (koppakking?)

Nou hoop ik dat er hier wat mensen zijn die me tips kunnen geven! of mijn gedachte kunnen bevestigen.. gelukkig zit er wel garantie op de auto maar vind het toch vreemd dat ik hier voor de tijd niks van gemerkt heb..

Nou heb ik een mooie auto voor de deur en veel geld uitgegeven en lijkt het toch nog ***

Gr. Wouter


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire