Ben weer aan het hobbyen aan een focus waarvan de motor echt helemaal in elkaar lag . 2 zuigers kapot en lagerschalen ernstig ingesleten dus ander onder blok.
Eerste onder blok voor 75 euro maar die was zowaar nog slechter dan het blok wat er in zat.
Toch garantie dus ander blok gekregen.
Gedemonteerd, zuigers gereinigd, veren losgemaakt, uitvoerig geinspecteerd enz.
Blok en kop zitten er weer in maar wat ik al probeerde toen het blok los lag en wat me normaal geen problemen geeft , de BOUT van de krukaspoelie .
Niet los te krijgen dus en ik heb geen lucht tol ter beschikking.
Nu las ik eerst heel goed warm stoken met een verafbrandfohn en dan een tik er op en dan zou hij los moeten komen.
Zelf wil ik de startmotor gaan aansluiten en hem op deze kracht zien los te krijgen na warm stoken maar ik vind dat niet echt een veilige methode.
Kortom elke tip is welkom om dit met normaal gereedschap uit te voeren.
Eerste onder blok voor 75 euro maar die was zowaar nog slechter dan het blok wat er in zat.
Toch garantie dus ander blok gekregen.
Gedemonteerd, zuigers gereinigd, veren losgemaakt, uitvoerig geinspecteerd enz.
Blok en kop zitten er weer in maar wat ik al probeerde toen het blok los lag en wat me normaal geen problemen geeft , de BOUT van de krukaspoelie .
Niet los te krijgen dus en ik heb geen lucht tol ter beschikking.
Nu las ik eerst heel goed warm stoken met een verafbrandfohn en dan een tik er op en dan zou hij los moeten komen.
Zelf wil ik de startmotor gaan aansluiten en hem op deze kracht zien los te krijgen na warm stoken maar ik vind dat niet echt een veilige methode.
Kortom elke tip is welkom om dit met normaal gereedschap uit te voeren.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire