vendredi 25 décembre 2015

Paar vragen

Hallo allemaal?
Sind een week ben ik in bezit van een fofo 1 hatchback 18 16v uit 2000 :rock:.
Hier over heb ik een paar technische vragen wellicht kan iemand mij daar info over geven.

vraag1:
Mijn tempratuurmeter loopt schokkend op tot de helft daarna beweegt hij niet meer,ook als de fan aanslaat staat hij nog exact even ver klopt dit?
als ik namelijk mijn uitleesapparaat aansluit is hij 108graden en dan pas slaat de fan in op eerste snelheid,volgens mij moet hij dan op 2de snelheid draaien.

Vraag2:
Af en toe onder het rijden hoor ik de deurslot trekken, de deuren gaan niet op slot maar het is het geluid van open gaan.

Vraag3:
Vanaf het schutbord naar de motor toe komen 2 slangen voor de brandstof.
een met een soort potje eraan en de ander is gewoon een gekrulde slang,een daarvan sist hoort dit?

Vraag4:
Mijn motor management lampje brand als ik de auto op contact zet.
en gaat netjes uit als de motor draait.
Hoort dit lampje aan te gaan als de bobine of bougiekabels en of gaskleppositie sensor een foutmelding geven?
Dit gebeurd namelijk niet.
Kan ik met draaiende motor testen of het lampje wel werkt als er iets niet werkt?
Heb de lmm losgekoppeld maar daarvan gaat het lampje niet branden.
Ook valt af en toe de kmteller onder het rijden naar nul en houdt de auto in maar ook daarvan gaat het lampje niet branden.

Vraag5:
Mijn remmen voelen hard er zit zeg maar geen gevoel in.
als de motor uitstaat en ik trap een paar keer wordt hij zo hard dat ik hem niet meer kan intrappen dit hoort ook.
Als ik dan de auto start zakt hij in tot 3kwart en thats it maar weinig gevoel in de remmen.
Remmen doet ie overigens perfect alleen het gevoel is weg zegmaar.


Graag hoor ik of iemand mij hier info over kan geven.
Van de week zal ik mij voorstellen en foto's van de auto plaatsen.
Mvg Rachid


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire