mardi 22 décembre 2015

Focus gekocht, nu audio inbouwen

Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste Focus gekocht, een Wagon uit 2000.
Hiervoor had ik een Seat Cordoba Vario met de nodige audio apparatuur:
- 16,5 cm Hifonics speakers in de voorportieren
- Kenwood head-unit met front en rear USB en bluetooth carkit
- microfoon t.b.v. carkit aan plafond
- ext. HDD in dashboard gelegd aan rear USB aangesloten
- JBL GT Bass Pack Pro: subwoofer in kist en flinke versterker

De focus heeft nu nog de standaard speakers rondom en een 6000CD radio.

e.e.a. wil ik vervangen:
- Ford radio eruit, Kenwood erin
- Rearspeakers laat ik gewoon zitten
- Front speakers vervangen door de Hifonics
- Microfoon ergens monteren (plafond of dash?)
- Versterker en sub achterin

Vraagjes hierbij:
- radio eruit: kan ff langs de Ford dealer, maar lees dat mensen het ook lukt met kleine schroevendraaiertjes?
- Front speakers zijn deze: http://ift.tt/1S83iNh Daarvoor wil ik adapters bestellen bij pimtensen.nl. Ik begrijp dat de deurbekleding er een heel eind af moet? en de inbouwdiepte van die speakers is 6 cm: past dat?
- Microfoon: iemand nog tip of handigheidjes voor het plaatsen daarvan?
- Versterker en sub: Sub zelf is redelijk zwaar, die blijf wel op zijn plek staan. Echter versterker wil ik wel goed stevig vast zetten.. Rechtsachterin is nog een vakje vrij. Is daar makkelijk te komen met bekabeling? En moet uberhaupt een pluskabel van voor naar achter leggen. Ik las over 3 methodes hiervoor.. welke is aan te raden?
- Is er ergens in het dashboard nog een handige plek om een 2,5" HDD te plaatsen?


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire