mercredi 23 décembre 2015

Focus 1 fase 2 Kachel wordt niet warm

Beste mensen ik zit met een probleem.

Mijn kachel wordt niet meer warm.

Ik heb al heel wat gelezen op het forum, maar ik ben de oplossing nog niet tegen gekomen.
Het probleem begon circa 1 jaar geleden. De eerste 15 minuten van de rit was alles lekker warm maar daarna werd het ijskoud. Als ik dan de temperatuur op max zette werd de kachel wel weer warm.

Circa 2 weken geleden werd de kachel helemaal niet meer warm.
Bij de garage bleek dat er niet meer voldoende koelvloeistof in zat.
Helaas verhielp dit het probleem niet.

Inmiddels zijn de volgende dingen vervangen:
  • Kachelradiator (deze was lek)
  • Waterpomp (deze lekte ook)
  • Thermostaat
Verder zijn recent de volgende dingen vervangen.
- Nieuwe accu 19-11-2014
- Start motor 28-01-2014
Het vreemde is dat eigenlijk alle slangen niet warm worden.
De motor zelf komt wel mooi op temperatuur en is stabiel. (behalve het moment dat er te weinig koelvloeistof in zat)

Verder valt mij op dat de uitlaat wat meer roet uitstoot als normaal.


Wie heeft er een goede tip?
Ford Focus 1.8 TDCI station met airco
Bouwjaar 03-02-2005 (het oude hoekige model model)
Circa 300.000 km op de teller


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire