lundi 14 décembre 2015

Focus 2 fase 1 Mijn toekomstige Focus Wagon diesel

Beste allemaal,

Ik heb me net al hier http://ift.tt/1QHf5Bi even voorgesteld!

Gister heb ik dit waardevolle forum al een beetje doorgespit en onder andere het mooie overzicht van de zwakke punten al gelezen.

Nu heb ik vandaag twee Focussen bekeken.

De eerste een Wagon fase 2, 1.6 Tdci met 80KW uit eind 2008 met 265000km
Hiervan is de gehele historie aanwezig en zeer goed onderhouden.
Maar gek genoeg kan ik nergens iets terug vinden van de distributie riem.
De auto reed best prettig en hij hield niet in maar de motor maakte we een vreemde ratel die met het toerental mee omhoog en omlaag ging.
Bij stationair bleef hij ratelen. (het leek een beetje het geluid van een oude benzine motor met tikkende kleppen)
Weet iemand wat dit kan zijn?

Verdere info:
Verstuivers waren droog, geen roet uitstoot (erg recent vervangen) maar wel olie afzetting op het huis van de turbo en aansluit slang.


En een Wagon fase 1, 1.6 Tdci met 66KW uit 2005 met 205000km
Hier is geen historie van aanwezig.
Maar de auto liep en reed als een zonnetje.
Blok was over het algemeen redelijk vettig. De twee buitenste verstuivers waren vet en vuil maar ook de hele omgeving op de motor. De twee middelste waren kurk droog en schoon.
Kan het vuil eventueel komen door knoeien met bijvullen?


Wat ik ook vreemd vond, ik had het idee dat de Focus uit 2005 met 66KW meer pit had zeker onderin dan de Focus uit 2008 met 80KW, kan iemand dit verklaren?

En wat is jullie mening, een Focus uit 2005 met ±200.000 km of een Focus uit 2008 met meer ±250.000 km ?


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire