Hallo allemaal,
Ik ben sinds 2 weken de trotse eigenaar van een Ford Focus MK2 Rally Edition uit 2007 :cool:
Nu ben ik er sinds een halve week achter gekomen dat de airco/climate control geen koude lucht naar binnen blaast op automatische stand of handmatige stand (bij instellen van een lagere temperatuur). Het enige moment dat er koude lucht naar binnen komt is als de auto net koud gestart is, maar na een paar minuutjes rijden stopt dat dus. Waarschijnlijk is er dus geen sprake van een defecte kachelklep of dergelijke, want er kun dus wel degelijk koude lucht naar binnen.
Nu valt me verder ook op dat mijn motortemperatuur nooit echt boven de 65 graden komt, ook niet bij het rijden van langere stukken op de snelweg.
Nu denk ikzelf dat mijn thermostaat sowieso kapot is en dus vervangen moet worden.
Maar zou een defecte thermostaat ervoor kunnen zorgen dat álle koude lucht naar de motor gaat, wat ervoor zorgt dat de motor teveel gekoeld wordt én voorkomt dat er koudere lucht naar binnen kan? M.a.w. zijn de problemen die ik met de airco heb een gevolg van een defecte thermostaat of zou het toch iets heel anders zijn? Ik heb ook al gedacht dat de airco eventueel bijgevuld moet worden, maar ik neem aan dat je daar een foutmelding voor krijgt en bij een gedeeltelijk leeg reservoir zou de lucht toch wel wat gekoeld moeten worden lijkt mij...Het voelt nu gewoon alsof de auto zo warm mogelijk gestookt wordt, onafhankelijk van automatische of handmatige stand of een lage of hoge ingestelde temperatuur.
Ik ben zelf namelijk een beetje een leek op het gebied van auto's met airco, dus ik weet het allemaal niet precies ;)
Ik ben sinds 2 weken de trotse eigenaar van een Ford Focus MK2 Rally Edition uit 2007 :cool:
Nu ben ik er sinds een halve week achter gekomen dat de airco/climate control geen koude lucht naar binnen blaast op automatische stand of handmatige stand (bij instellen van een lagere temperatuur). Het enige moment dat er koude lucht naar binnen komt is als de auto net koud gestart is, maar na een paar minuutjes rijden stopt dat dus. Waarschijnlijk is er dus geen sprake van een defecte kachelklep of dergelijke, want er kun dus wel degelijk koude lucht naar binnen.
Nu valt me verder ook op dat mijn motortemperatuur nooit echt boven de 65 graden komt, ook niet bij het rijden van langere stukken op de snelweg.
Nu denk ikzelf dat mijn thermostaat sowieso kapot is en dus vervangen moet worden.
Maar zou een defecte thermostaat ervoor kunnen zorgen dat álle koude lucht naar de motor gaat, wat ervoor zorgt dat de motor teveel gekoeld wordt én voorkomt dat er koudere lucht naar binnen kan? M.a.w. zijn de problemen die ik met de airco heb een gevolg van een defecte thermostaat of zou het toch iets heel anders zijn? Ik heb ook al gedacht dat de airco eventueel bijgevuld moet worden, maar ik neem aan dat je daar een foutmelding voor krijgt en bij een gedeeltelijk leeg reservoir zou de lucht toch wel wat gekoeld moeten worden lijkt mij...Het voelt nu gewoon alsof de auto zo warm mogelijk gestookt wordt, onafhankelijk van automatische of handmatige stand of een lage of hoge ingestelde temperatuur.
Ik ben zelf namelijk een beetje een leek op het gebied van auto's met airco, dus ik weet het allemaal niet precies ;)
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire