jeudi 23 octobre 2014

Winterbandentest 2014 Autoweek

Vandaag viel de Autoweek in de bus met daarin de winterbandentest 2014.

Wat direct opvalt is dat meer dan 30 banden niet voldoen aan de minimale eisen voor de test. Dat is best veel en wat ik dan afvraag is waarom deze banden nog verkocht worden. Is het een kwestie van vraag en aanbod? Mensen willen wel winterbanden maar zo goedkoop mogelijk? Anders dan in omliggende landen zijn in Nederland winterbanden niet verplicht. Dus je zou denken dat mensen die er voor kiezen om winterbanden te monteren dit bewust doen. En dat ze zich dan ook even een beetje inlezen.

Zelf doe ik dat namelijk wel, en daarom weet ik ook dat die goedkope rotzooi levensgevaarlijk is. Je hoeft niet de duurste band te kiezen, kijk maar in de test.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Dus: altijd de goedkoopste banden, het is allemaal duur genoeg.

Of: de beste kwaliteit/prijs verhouding

Of: ik laat het aan de garage over

Of: vul zelf maar in.




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire