samedi 25 octobre 2014

2.5i 20V 225pk ST gechipt ??? welke software ???

Gisteren verbaasde mijn ST me toen ik een Megane RS kon bijhouden.

Vervolgens eens beter naar het turbodrukmetertje gaan kijken.

Deed ik eigenlijk nooit....



Hij piekt naar 1.1 a 1.2 bar en loopt daarna terug naar 0.9-1 bar

Standaard zou dat toch minder moeten zijn.



De auto zou verkocht zijn zonder chiptuning maar nu denk ik toch dat er gechipt is. Vond hem al erg goed trekken moet ik zeggen, vooral merkbaar als het iets frisser is buiten (standaard IC).



Nu wil ik uiteraard weten welke software erin zit.

Is het mogelijk zelf met ELM erachter te komen welk merk chiptuning erin zit ?

Het zou ook kunnen dat er iets mis is met een valve of zo, maar dat lijkt me stug de auto loopt gewoon goed sinds enkele maanden :cool:



Iemand enig idee hoe te achterhalen is wat erin zit ?



Of weet iemand wie de vorige eigenaar was ?

Het gaat om een blauwe 5 deurs uit 2007, ingevoerd in 2011, kenteken 34-RXF-7.



Mocht dit niet lukken ga ik voor de Dynodag dan weet ik in ieder geval het echt vermogen en of er eventueel toch iets mis is.



groeten,

Maurice




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire