mardi 28 octobre 2014

Focus 2 fase 1 Focus ST JAFN

Ik heb nu mijn mooie blauwe ST 2 weken. Foto 's volgen nog i.v.m. het mindere weer afgelopen week.



Vorige week dinsdag opgehaald. Daar stond hij mooi te schijnen in de showroom. Na de administratieve rompslomp naar de auto toe gelopen. Hmm ze hadden er een sticker van de dealer opgeplakt :nocheer:, gaan we niet doen.



Deze hebben ze er weer af moeten halen. Vraag het dan eerst even voordat je zoiets doet denk ik dan.



Eenmaal op weg lekker rijden maar dit was maar een klein stukje, dus niet echt heel veel kunnen merken. Wel nog mij zoontje die 5 cilinder laten horen en die gaf me een :rock:.



Die nacht zou ik vertrekken naar Parijs voor een weekje chillen met gezin. Gelijk dus een mooie test.



Om 04:00 uur vertrokken we en om 08:00 uur waren we in Parijs.

Wat was de conclusie over de ST na de 1e lange rit:


  • Het onderstel is naar mijn mening beter dan mijn GTI. Hij verteld precies waar hij naar toe gaat en wat hij doet en dat is heel prettig.



  • Hij is comfortabele afgeveerd dan de Golf. Drempels zijn beter te nemen. Dit had ik niet verwacht t.o.v. de GTI.



  • Ik dacht dat het verbruik tegen zou vallen t.o.v. de GTI. Deze verbruikte 9,5 l / 100 km. De ST staat nu op 9,2 l / 100 km (BC) :cheer:. Kan misschien meer worden maar nog helemaal tevreden.



  • Ondanks dat het blok minder vermogen en koppel heeft dan mijn GTI voelt de 5 cilinder heel anders. Het koppel dat hij heeft is bijna instant beschikbaar. Bocht in zijn 5, geen probleem. Hij trekt echt vanuit elk toerental en elke versnelling, dit was bij de GTI wel anders. Een bocht in zijn 5 was :nocheer:




Dus ik kan alleen maar zeggen :rock:. Een betere keus had ik niet kunnen maken.



Natuurlijk komen er nog upgrades. Wensenlijstje is voorlopig:

  • Rubberen mat in kofferbak



  • Focust ST matten binnen



  • Parkeersensoren achter (Conrad :mrgreen:)



  • Pioneer navigatie (weet nog niet welke. Denk aan een AVIC F950BT o.i.d.)



  • Misschien cruise control




En misschien nog een paar dingen waar ik nu niet op kom.

Dat is het voorlopig wel. Iedereen bedankt voor de hulp bij de keuze en ben blij te zeggen dat ik nu bij de ST familie hoor :thumbs:




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire