mardi 28 octobre 2014

Aansprakelijk?

Hallo allemaal,



Afgelopen zaterdag gingen mijn vriendin en ik wat eten in Den Haag.

Helaas niet genoeg geld in de parkeermeter gegooid, waarna ik dus even

tijdens het eten een nieuw kaartje ging kopen.

Aangezien ik op een nogal krappe plek geparkeerd had bij aankomst, dacht ik,

de auto achter mij is vertrokken, ik zet mijn auto een klein stukje achteruit, anders parkeert er misschien een ander achter waarna ik niet meer weg zou kunnen.



Na mijn auto 30 cm verzet te hebben, open ik mijn deur (uiteraard na checken van mijn spiegel), en loopt er een jongen (die op hardloopsnelheid langs kwam lopen) vol tegen de achterkant van mijn deur op (hij kwam van de achterkant van mijn auto, en ik stond met de bestuurderszijde geparkeerd langs het voetpad). Bij zijn val, komt hij zo ongelukkig op de grond terecht, dat (naar later op de SEH gebleken) zijn elleboog breekt. Na 1 nacht in het ziekenhuis, en een operatie, mocht deze jongen weer naar huis.



Nu is mijn vraag, is hier enige aansprakelijkheid naar mij toe? Of is dit gewoon een kwestie van de zorgverzekering aanspreken?



Wat mij betreft is het een dom ongeluk, waarbij beide partijen geen schuld hebben.

Ik heb mijn spiegel gecheckt, voor het openen van de deur, maar de weerspiegeling van het raam icm dat het donker was buiten, hebben mij enigzins het zicht belet. Waarschijnlijk heb ik de jongen ook niet aan zien komen, omdat deze op redelijke snelheid aan kwam lopen.



Baal aardig van het voorval, maar om mij voor te bereiden op dingen die komen gaan, wilde ik toch wat meer info inwinnen.



Alvast bedankt voor alle hulp!



Gr. Niek




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire