Hoi,
Zat met een schokkerige focus en bij uitlezen werd vastgesteld dat de EGR klep niet meer sluit en opent zoals het hoort - dit was af te leiden uit de waarden in verhouding tot toerental ) waarschijnlijk dus een dikke laag pek verzameld na 25O.OOO km :)
Dilemma met een paar vraagjes :
* reinigen : risico dat het gezien aard van het defect niet verholpen geraakt maar er dus wel tijd en werk werd ingestoken - iemand goede ervaringen ? Waar / wat demonteer je best hiervoor ?
* afsluiten : vele topics gevonden maar kan dit ook voor een 1.8 - euro 4? en helpt het voor mij probleem ?
* vervangen : als ik goed mee ben gaat het om een elektronisch gestuurde en gekoelde klep. Moet die altijd volledig vervangen incl koeling ? enkel via Ford aftermarket of kan het ook goedkoper ?
Jullie expertenadvies of ervaringen dus erg welkom ! Alvast bedankt !
Zat met een schokkerige focus en bij uitlezen werd vastgesteld dat de EGR klep niet meer sluit en opent zoals het hoort - dit was af te leiden uit de waarden in verhouding tot toerental ) waarschijnlijk dus een dikke laag pek verzameld na 25O.OOO km :)
Dilemma met een paar vraagjes :
* reinigen : risico dat het gezien aard van het defect niet verholpen geraakt maar er dus wel tijd en werk werd ingestoken - iemand goede ervaringen ? Waar / wat demonteer je best hiervoor ?
* afsluiten : vele topics gevonden maar kan dit ook voor een 1.8 - euro 4? en helpt het voor mij probleem ?
* vervangen : als ik goed mee ben gaat het om een elektronisch gestuurde en gekoelde klep. Moet die altijd volledig vervangen incl koeling ? enkel via Ford aftermarket of kan het ook goedkoper ?
Jullie expertenadvies of ervaringen dus erg welkom ! Alvast bedankt !
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire