vendredi 31 octobre 2014

2.0i 16V 130pk afslaan bij koude start

juist, nu het weer koud is loopt m'n focus na het starten niet altijd helemaal mooi stationair, al wat rondgevraagd, waarschijnlijk koelvloeistoftemperatuursensor of de carterontluchting, carterontluchting zit op z'n plek, dus die is het niet.



nu zou de sensor ergens bovenop moeten zitten, maar ik vindt em niet, iemand een foto die het me duidelijk maakt bij m'n blacktop?



verder, iemand heeft blauwe koelvloeistof bij de roze gedaan, let wel, een scheutje, maar kan dat veel kwaad? ik wil em een engine flush geven, dus ook meteen de koelvloeistof vervangen, als je toch bezig bent, maar in hoeverre is dit schadelijk? red ik het om bvb de onderste radiateur slang eraf te halen en de tuinslang op het koelvloeistof reservoir en dan alles goed doorspoelen, of moet er een vaatwasblok in voordat ik de koelvloeistof vervang?



ps, top end treatment is wel nodig in mijn geval, t ding heeft intussen 230k op de teller...




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire