Hoi,
even een vraagje over onze andere auto, helaas even geen Ford maar een Opel Corsa 1.4 8V uit '97. Ik heb de vraag maar in dit topic gezet, geen idee waar ik 'm anders moest plaatsen.
Vandaag belde mijn vrouw onderweg naar haar werk op dat de temperatuur van de Corsa ineens opliep tot 100 graden op de snelweg en het MM lampje ging branden. Ik heb ooit uitgelegd dat als dit gebeurt, ze de ventilator op vol en de temp op warm moet zetten (+raampje open...) zodat de motor toch nog iets van koeling krijgt... En dat heeft ze netjes gedaan!! Vanavond eens wat dieper in gedoken en merkte dat de radiateur helemaal koud was maar de slang NA de thermostaat loeiheet was. De grens van warm naar koud was waar de slang op de radiateur aansloot. Alles daarna was volledig koud.
Eerste vermoeden ging uit naar een verstopping in de radiateur maar deze spoelde goed door met de tuinslang er op. Eenmaal alles weer ingebouwd en aangesloten afgevuld en de motor gestart. Na een tijdje ging ie naar een lekker temperatuurtje maar er bleken nog wat luchtbellen in te zitten, 3 pogingen verder en alle lucht was er uit (inhoud tankje flink gedaald). Had geen KVS meer dus er een beetje water bij gedaan om toch op normaal niveau te komen.
Heeft een van jullie enig idee waar ik het zal moeten zoeken? Thermostaat is een optie maar ik kan niet verklaren waarom de slang ERNA dan wel warm wordt, zou toch niet mogen toch? Zou het de pomp kunnen zijn? Deze zit in de distributie en zou dus altijd moeten draaien, misschien wat schoepen kapot?
Ik sta open voor suggesties. Heb er geen grote haast mee, echter zolang hij stil staat moet ik met de trein naar werk, dus... :schater: Alvast bedankt!
even een vraagje over onze andere auto, helaas even geen Ford maar een Opel Corsa 1.4 8V uit '97. Ik heb de vraag maar in dit topic gezet, geen idee waar ik 'm anders moest plaatsen.
Vandaag belde mijn vrouw onderweg naar haar werk op dat de temperatuur van de Corsa ineens opliep tot 100 graden op de snelweg en het MM lampje ging branden. Ik heb ooit uitgelegd dat als dit gebeurt, ze de ventilator op vol en de temp op warm moet zetten (+raampje open...) zodat de motor toch nog iets van koeling krijgt... En dat heeft ze netjes gedaan!! Vanavond eens wat dieper in gedoken en merkte dat de radiateur helemaal koud was maar de slang NA de thermostaat loeiheet was. De grens van warm naar koud was waar de slang op de radiateur aansloot. Alles daarna was volledig koud.
Eerste vermoeden ging uit naar een verstopping in de radiateur maar deze spoelde goed door met de tuinslang er op. Eenmaal alles weer ingebouwd en aangesloten afgevuld en de motor gestart. Na een tijdje ging ie naar een lekker temperatuurtje maar er bleken nog wat luchtbellen in te zitten, 3 pogingen verder en alle lucht was er uit (inhoud tankje flink gedaald). Had geen KVS meer dus er een beetje water bij gedaan om toch op normaal niveau te komen.
Heeft een van jullie enig idee waar ik het zal moeten zoeken? Thermostaat is een optie maar ik kan niet verklaren waarom de slang ERNA dan wel warm wordt, zou toch niet mogen toch? Zou het de pomp kunnen zijn? Deze zit in de distributie en zou dus altijd moeten draaien, misschien wat schoepen kapot?
Ik sta open voor suggesties. Heb er geen grote haast mee, echter zolang hij stil staat moet ik met de trein naar werk, dus... :schater: Alvast bedankt!
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire