Ford Focus ST Diesel Wagon oogt lekker scherp
En dan draai je de sleutel om: *nagel, nagel, ratel, walm*. Maar serieus: deze Focus ST Diesel heeft wel de naam en de looks, maar legt het qua performance toch flink af ten opzichte van zijn benzinebroer.
Onder de kap van de Focus ligt een lekker dikke 2.0 liter TDCi met 185 pk en 400 Nm. Het relatief grote blok voor dit segment moet garant staan voor een smeuiige vermogensafgifte en vloeiende koppelkromme. Er is makkelijk meer vermogen uit de motor te halen (in de Mondeo is een 210 pk-variant mogelijk), maar aangezien de concurrentie van bijvoorbeeld VW dit ook niet doet, was er voor Ford geen reden een echt hete diesel te maken.
Begrijp ons niet verkeerd, de specs zijn zeker niet misselijk, maar we hadden zelf toch voor een oplossing a la Seat gekozen: het FR-label aldaar geeft wel sportiviteit aan, maar positioneert de producten onder het Cupra-label, wat hierdoor niet verwatert.
De looks van deze enige STD waar we geen jeuk van krijgen mogen er wezen: dikke bumpers, zwart kippengaas in de grille, en mooie zwarte 19 inchers met goed zicht op de remmen. Hier zouden we wel aan kunnen wennen als daily driver.
Bron: http://ift.tt/1vi5fsG
En dan draai je de sleutel om: *nagel, nagel, ratel, walm*. Maar serieus: deze Focus ST Diesel heeft wel de naam en de looks, maar legt het qua performance toch flink af ten opzichte van zijn benzinebroer.
Onder de kap van de Focus ligt een lekker dikke 2.0 liter TDCi met 185 pk en 400 Nm. Het relatief grote blok voor dit segment moet garant staan voor een smeuiige vermogensafgifte en vloeiende koppelkromme. Er is makkelijk meer vermogen uit de motor te halen (in de Mondeo is een 210 pk-variant mogelijk), maar aangezien de concurrentie van bijvoorbeeld VW dit ook niet doet, was er voor Ford geen reden een echt hete diesel te maken.
Begrijp ons niet verkeerd, de specs zijn zeker niet misselijk, maar we hadden zelf toch voor een oplossing a la Seat gekozen: het FR-label aldaar geeft wel sportiviteit aan, maar positioneert de producten onder het Cupra-label, wat hierdoor niet verwatert.
De looks van deze enige STD waar we geen jeuk van krijgen mogen er wezen: dikke bumpers, zwart kippengaas in de grille, en mooie zwarte 19 inchers met goed zicht op de remmen. Hier zouden we wel aan kunnen wennen als daily driver.
Bron: http://ift.tt/1vi5fsG
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire