Ja hoor. Hier is er weer een zoals deze:
http://ift.tt/YZOZ4Q
Gisteren deze melding
Geen foutcodes volgens de ANWB. Wel melding verstopt roetfilter. Naar huis rijdend weinig vermogen. Ik heb er inmiddels 215k op de teller staan en de auto bij 159k gekocht. Regeneratieslangen zijn al vervangen. Ook de DPF vloeistof is bij 190k bijgevuld. Net bij Ford geweest. Wezen naast de roetfilter ook richting de EGR zoals in het topic hierboven. Verder werd de oliekoeler aangehaald. Dit zou ook het te hoge oliepeil kunnen verklaren. Had met de druk te maken maar je hebt toch pas druk als je motor loopt? Door het veelvuldig regenereren komt er dan diesel in je olie? Had ergens gelezen dat de Eolys je roetfilter verstopt omdat die niet verbrandt? Dacht een berichtje van @antig01 maar kan het zo snel niet meer terugvinden. Maar het is toch de Eolys die zorgt dat je roetfilter niet zo heet hoeft te worden om de roet te verbranden?
Ga i.e.g. maandag naar de garage. Horen wat het oordeel is. Ze hebben het zelfde roetfilter maar voor twee verschillende prijzen. Is wel interessant!
Wordt vervolgd
http://ift.tt/YZOZ4Q
Gisteren deze melding
Geen foutcodes volgens de ANWB. Wel melding verstopt roetfilter. Naar huis rijdend weinig vermogen. Ik heb er inmiddels 215k op de teller staan en de auto bij 159k gekocht. Regeneratieslangen zijn al vervangen. Ook de DPF vloeistof is bij 190k bijgevuld. Net bij Ford geweest. Wezen naast de roetfilter ook richting de EGR zoals in het topic hierboven. Verder werd de oliekoeler aangehaald. Dit zou ook het te hoge oliepeil kunnen verklaren. Had met de druk te maken maar je hebt toch pas druk als je motor loopt? Door het veelvuldig regenereren komt er dan diesel in je olie? Had ergens gelezen dat de Eolys je roetfilter verstopt omdat die niet verbrandt? Dacht een berichtje van @antig01 maar kan het zo snel niet meer terugvinden. Maar het is toch de Eolys die zorgt dat je roetfilter niet zo heet hoeft te worden om de roet te verbranden?
Ga i.e.g. maandag naar de garage. Horen wat het oordeel is. Ze hebben het zelfde roetfilter maar voor twee verschillende prijzen. Is wel interessant!
Wordt vervolgd
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire