jeudi 25 septembre 2014

Retourslang reservoir koelvloeistof

In het 'zwakke punten topic' las ik de problemen die zich voor kunnen doen met de plastic retourslangen. Een paar weken geleden heeft een monteur van de dealer deze gecheckt bij mijn Focus. Op dat moment was de motor warm en hierdoor de betreffende slang ook soepel. Volgens de monteur kwam dit probleem het meest voor bij de 1.0 en hij kon mij niet vertellen of er voor de 1.6 ook een gemodificeerde slang leverbaar is. Hij adviseerde om bij een koude motor opnieuw te controleren of de slang ook dan soepel is. Dit blijkt niet het geval. Voelt aan als hard plastic.

Nu wil ik voor 16 euro niet het risico lopen op motorschade en deze slangen gewoon preventief vervangen. Nu kwam ik eerdergenoemd topic het finisnummer tegen (1829702). Wie weet of dit nummer ook van toepassing is voor de 1.6?




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire