vendredi 26 septembre 2014

Focus 2 fase 1 Motor ST loopt ontzettend rot

Vanavond tijdens de terugrit van werk, totaal onaangekondigd, opeens een brommend geluid en enorm vermogensverlies meegemaakt. Auto trilde ook als een gek, inclusief stuur. Ik hoorde verder geen rare schadelijke geluiden, temperatuur van olie/water was goed en ben dus met een gangetje van 90 naar huis gereden. Oliedruk was wel hoger dat normaal en zakte minder snel. Turbodruk was lager maar, aan de andere kant, je kon amper toeren maken... :nocheer:



Eenmaal van de snelweg af, gemerkt dat na opnieuw starten er niets veranderde en dat er beetje een benzinelucht om de auto hing. Mijn gedachten gingen in eerste instantie uit naar een kapotte turbo/ bougie en/of bobine.



Bij thuiskomst auto uitgelezen met DS handset. Foutcode: P303 (FALT CY D, MSFR DET CY 3)... misfire met bougie/bobine cilinder 3 dus, lijkt me. Klinkt dit bij mensen bekend in de oren en, belangrijker, kan ik hiermee wel rondrijden? De motor loopt zo rot dat ik het idee heb dat cilinder 3 niks doet en er, gezien de benzinelucht, wel benzine wordt ingespoten. Dit lijkt mij niet zo gezond voor de motor...



Bij loslaten gas loopt/klint de motor wel goed en het plan is morgen bij de dealer een setje RS bougies te laten monteren... ik hoop dat ie ze heeft liggen. Als dat het niet is dan moet het wel de bobine van cilinder 3 zijn, die gaan wel vaker kapot heb ik begrepen.



Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat ik maandag gewoon weer naar werk kan met de auto :).



Er zitten nu Denso Iridium IKH22 bougies in.




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire