lundi 29 septembre 2014

Hoeslosgeraakt homokineet defect of andersom

Bij een monteur zzper heb ik een maand geleden 18 augustus een reparatie laten doen aan de slippende koppeling van mijn Ford Mondeo 1.8 benzine 04/2002. (kosten door mij gemaakt). Vervangen zijn platen,druklager en drukgroep.



Een week later bleken de homokineethoezen stuk. Geprobeerd is door de monteur de hoezen met rubber dicht te smeren. (geen kosten). Dat werkte niet.



Toen zijn de hoezen vervangen door de monteur. (kosten door mij gemaakt).



Nu 1 1/2 maand later ligt een hoes los (omdat tiewrap losligt) en lijkt het bij het wegrijden alsof ik over Belgische kasseien rijdt. (Merk miks bok korte draai rechtsom, geen ratelend, knakkend of tikkend geluid) Monteur stelt dat de hoes geraakt is omdat de homokineet defect is.

Voorstel monteur: arbeidskosten voor zijn rekening, aanschaf homokineet voor mijn rekening. En dat wrikt bij mij.



Ik redeneer andersom de hoes ligt los, het vet is er uit en daarom is de homokineet mogelijk defect geraakt. (zeker is niet dat de homokineet defect is, toch?)

Het enige wat ik wil weten is: kan de monteur gelijk hebben?

Kan de hoes losraken omdat de homokineet defect is?



foto van losgeraakte hoes

http://ift.tt/1voWfUW




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire