jeudi 25 septembre 2014

Koppakking lek Focue 3

Goedenavond,



Graag leg ik het volgende voor. Ik rij een :focus3: met 82.000KM op de teller. Vanmiddag reed ik op de snelweg. Ineens begon de auto heel erg in te houden, temp bleef normaal. Ik ben gestopt langs de weg, motorkap open. Ik zag dat de koelvloeistof volledig leeg was en de motor rookte. Na afkoelen zag ik dat de retoursslang van de koelvloeistof was gescheurd.



ANWB heeft de slang met een noodreparatie kunnen repareren. Let wel: De originele slang was verteerd! Na 2,5 jaar! Na de reparatie motor gestart, echter bleek al vrij snel dat er wel wat meer aan de hand was. Er kwamen uitlaatgassen in het expansievat. Kortom lekke koppakking. Ik heb hem naar de dealer laten slepen en ga daar morgen langs.



Wat is jullie advies? Mag zoiets na 2,5 jaar en 82000KM? Wat kan ik doen? Ik verwacht wel een kleine 1500 euro aan kosten..



Enig advies welkom, alvast bedankt.



Marin




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire