dimanche 28 septembre 2014

continu Tikkend geluid van de airco koppeling

Vandaag viel me ineens op dat toen ik de auto starte en even in de achterbak moest zijn dat ik een tik hoorde vanuit onder de motorkap en dat gebeurde na zo'n 10 sec weer en herhaald zich steeds.

Dus ik de motorkap open gedaan en gekeken waar de tik vandaan kwam , nu kwam het geluid van de airco compressor van het gedeelte wat in en uit gaat , dus als ie uit slaat draait ie niet mee en komt ie in "tik"dan draait ie mee met de Multi riem zeg maar . nu kan ik me voorstellen dat dit te maken heeft met het in en uitschakelen van de aico , nu heb ik hier al gelezen dat het niet vasthouden van de koppeling het resutaat kan zijn van een te grootte speling "max 0,7 mm" in de luchtspleet ,

maar het vreemde is dat ik mijn airco helemaal niet aan heb staan , en toch komt ie elke keer in en uit , kan iemand mij vertellen wat dit is en of het normaal is dat dit gebeurt terwijl de airco uit staat



Ik heb een focus benzine 1.6 uit 2002 met een handmatige airco



Alvast bedankt.




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire