De EGR klep in mijn Focus C-max 2.0 TDCi 136 pk geeft de laatste tijd storingen. De bc meldt dan 'acceleratie beperkt' en 'motor systeem storing'. De auto gaat dan inhouden, maar als je hem even stilzet, motor uit en weer start, kun je gewoon weer door alsof er niks aan de hand is.
Nu heb ik onlangs de auto uit laten lezen en is mij aangegeven dat de communicatie tussen EGR en gaspedaal storingen geeft. Advies: even aankijken en wachten tot de grote beurt (vermoedelijk over 2 maanden) of als het erger wordt, EGR aanpakken.
Ik ben eens aan het Googlen geslagen, maar kom heel verschillende verhalen tegen. Enerzijds wordt gewoon vanuit het reguliere garagecircuit geadviseerd om de klep te laten reinigen of vervangen. Kosten lopen flink uiteen (€200-€800). Anderzijds kom ik juist adviezen tegen om de EGR uit te laten schakelen. Maar wat voor gevolgen heeft dat voor de motor?
Wat is wijs? Wat zijn jullie ervaringen met Ford diesels die al een aardig leventje achter de rug hebben. Mijn auto is van 2004 en heeft 273.000km gelopen en ik wil er de komende jaren nog mee doorrijden (heb hem pas net :-).
Nu heb ik onlangs de auto uit laten lezen en is mij aangegeven dat de communicatie tussen EGR en gaspedaal storingen geeft. Advies: even aankijken en wachten tot de grote beurt (vermoedelijk over 2 maanden) of als het erger wordt, EGR aanpakken.
Ik ben eens aan het Googlen geslagen, maar kom heel verschillende verhalen tegen. Enerzijds wordt gewoon vanuit het reguliere garagecircuit geadviseerd om de klep te laten reinigen of vervangen. Kosten lopen flink uiteen (€200-€800). Anderzijds kom ik juist adviezen tegen om de EGR uit te laten schakelen. Maar wat voor gevolgen heeft dat voor de motor?
Wat is wijs? Wat zijn jullie ervaringen met Ford diesels die al een aardig leventje achter de rug hebben. Mijn auto is van 2004 en heeft 273.000km gelopen en ik wil er de komende jaren nog mee doorrijden (heb hem pas net :-).
2.0 TDCi 136 pk Focus C-max EGR vragen
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire