mardi 26 juillet 2016

Focus 1 fase 1 Olieverbruik? Niet meer...

Het volgende klinkt als een slechte Tel Sell reclame, maar het heeft bij mij zeer goed geholpen. Ik heb nu al een tijd een :focus:1.6 16v en deze staat helaas berucht over het olieverbruik. Ook de mijne begon redelijk olie te verbruiken, ik mocht in mijn handen klappen als ik 1 liter op 2500 kilometer haalde.

Ik heb hier allerlei verhalen over gelezen en wat je er aan kon doen, diesel in cilinders/revisie/dikkere olie/etc. Ik heb het eens anders aangepakt en eens op internet gezocht naar een middel die afdoende werkt: Anticarbon.

Ik heb een spuitbus Anticarbon besteld en eens de proef op de som genomen, een paar dagen later had ik het binnen. De bedoeling is dat je dit spul in de cilinders spuit, de reinigende werking op de zuigerveren voor een 20 minuten het werk laat doen, starten zonder bougies met doeken in de bougiegaten om het vuil op te vangen, en daarna de auto met hoge toeren zo'n 20 minuten laat rijden.

Resultaat? Olieverbruik is over 3000 kilometer niet meetbaar. Ook is de auto stukken, stukken vlotter geworden.Ik bezit geen aandelen, maar doe je je voordeel ermee.

Cor.


Focus 1 fase 1 Olieverbruik? Niet meer...

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire