mercredi 27 juillet 2016

1.6 TDCi 110pk Hoeveel rij jij met een volle tank?

Hallo,
Inmiddels nu 2 weken eigenaar van een :focus2: 2 fase 2 (wagon) maar ik vind dat de tank wel erg snel leeg is.
Ik rijd rond de 650 km op een volle tank tot aan de reserve. Is dit normaal?
Deze week vooral snelweg gereden, rond de 100/110 kmpu. De tank is nu half leeg en echt net 300km gereden. BC geeft aan dat ik nog 480 km moet kunnen rijden maar ik geloof er niks van dat ik dat zal redden!
Met mijn vorige auto (1.9 TDI Seat) reed ik met gemak rond de 900km op een volle tank al is de tank van de focus minder groot ( 45 liter tank??). Met de Seat reed ik over het algemeen ook wat vlotter door, dus had verwacht echt zuiniger te rijden nu!

Hoeveel rijden jullie op een volle tank? En wat is je rijstijl?
Zou er iets mis kunnen zijn? Er staan geen meldingen in de BC.

Ik hoor graag van jullie!

Steve.


1.6 TDCi 110pk Hoeveel rij jij met een volle tank?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire