Hi forumleden,
Sinds ik mijn ford focus kocht 2 jaar geleden merkte ik al op dat de uitlaat er vrij zwart uitzag. Als ik met mijn vinger even langs de uitlaat ging dan zag die mooi zwart. De motor verbrande geen olie dus maakte ik er me weinig druk over.
Het gaat om een Focus MK2.5 met 1.6 benzine motor.
De wagen rijdt verder ok behalve als je met koude motor wegrijdt. Dan houdt de wagen even kort in. Eenmaal warm gedraaid merk ik weinig problemen.
Ook heb ik af en toe het probleem dat de wagen niet onmiddellijk start. De startmotor draait voldoende snel over (batterij lijkt mij dus ok) maar de motor slaat niet aan. Het duurt dan zeker 8-10 seconden voor de motor start.
Het verbruik is wat aan de hoge kant zo'n 1 op 12.
Ik heb er voor alle zekerheid eens de bougies uitgedraaid. Deze zaten er 10 000km in en vond ik er ook vrij zwart uitzien. Toen ik 10k geleden de bougies heb vervangen heb ik ook een nieuwe luchtfilter geplaatst en de bougiekabels vervangen.
De wagen heeft geen foutcodes in de ECU opgeslagen. Dus daar loop ik al op een dood spoor.
De bobine doormeten dan maar. De secundaire lussen meten 8.5 kilo ohm. De primaire 2.7 ohm a 3.7 ohm, het schommelt constant langs de primaire lus.
Tot noch toe heb ik geen opmerking gekregen tijdens de technische controle over de uitstoot van de wagen.
De batterij is wel aan de zwakke kant. Na 24 uur stil staan zakt het voltage naar een 12,3 Volt. Maar behalve het traag aanslaan van de wagen (zie hierboven) heb ik geen problemen met starten.
Als je bij koude motor, kort wat gas geeft dan sputtert de motor een beetje bij gas los om terug naar zijn verhoogd stationair toerental te stijgen. Ik heb het geprobeerd te filmen maar is moeilijk te zien/horen. Vooral bij de eerste seconden kan je het horen.
https://youtu.be/4n6KNJzbGR0
Hieronder een foto van de bougies en de roetaanslag uit de uitlaat.
Wat denken jullie hierover?
Sinds ik mijn ford focus kocht 2 jaar geleden merkte ik al op dat de uitlaat er vrij zwart uitzag. Als ik met mijn vinger even langs de uitlaat ging dan zag die mooi zwart. De motor verbrande geen olie dus maakte ik er me weinig druk over.
Het gaat om een Focus MK2.5 met 1.6 benzine motor.
De wagen rijdt verder ok behalve als je met koude motor wegrijdt. Dan houdt de wagen even kort in. Eenmaal warm gedraaid merk ik weinig problemen.
Ook heb ik af en toe het probleem dat de wagen niet onmiddellijk start. De startmotor draait voldoende snel over (batterij lijkt mij dus ok) maar de motor slaat niet aan. Het duurt dan zeker 8-10 seconden voor de motor start.
Het verbruik is wat aan de hoge kant zo'n 1 op 12.
Ik heb er voor alle zekerheid eens de bougies uitgedraaid. Deze zaten er 10 000km in en vond ik er ook vrij zwart uitzien. Toen ik 10k geleden de bougies heb vervangen heb ik ook een nieuwe luchtfilter geplaatst en de bougiekabels vervangen.
De wagen heeft geen foutcodes in de ECU opgeslagen. Dus daar loop ik al op een dood spoor.
De bobine doormeten dan maar. De secundaire lussen meten 8.5 kilo ohm. De primaire 2.7 ohm a 3.7 ohm, het schommelt constant langs de primaire lus.
Tot noch toe heb ik geen opmerking gekregen tijdens de technische controle over de uitstoot van de wagen.
De batterij is wel aan de zwakke kant. Na 24 uur stil staan zakt het voltage naar een 12,3 Volt. Maar behalve het traag aanslaan van de wagen (zie hierboven) heb ik geen problemen met starten.
Als je bij koude motor, kort wat gas geeft dan sputtert de motor een beetje bij gas los om terug naar zijn verhoogd stationair toerental te stijgen. Ik heb het geprobeerd te filmen maar is moeilijk te zien/horen. Vooral bij de eerste seconden kan je het horen.
https://youtu.be/4n6KNJzbGR0
Hieronder een foto van de bougies en de roetaanslag uit de uitlaat.
Wat denken jullie hierover?
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire