samedi 30 janvier 2016

Garantie ervaringen Ford Nederland

Hallo, ik ben nieuw op het Forum en heb erg slechte ervaringen met garantie claims bij Ford Nederland. Ik ben erg nieuwsgierig naar ervaringen van leden van de Focusclub.

In mei 2012 worden er voor mijn bedrijf drie Ford Focussen 1.0 Ecoboost afgeleverd, na 30 kilometer op de snelweg valt de eerste al uit met koelingsproblemen. Auto is gerepareerd. Midden augustus 2015 is de Ford Focus met kenteken 03-XJG-7 stilgevallen langs de snelweg met een oververhitte motor. Wij hebben van deze dealer vernomen dat het motor blok van de auto “vast staat”, wat het gevolg is van het oververhitten van de motor. Een nieuw motor blok kan gemonteerd worden voor 10.000 euro of een gebruikte motor voor 3500 euro excl. BTW.

We hebben bij Ford het defecte motorblok gemeld en verzocht dit onder garantie te vervangen. Ford Nederland heeft aangeven dat de 40.000 kilometerbeurt niet is uitgevoerd en er daarom geen garantie meer van toepassing is.

De 40.000 onderhoudsbeurt is inderdaad overgeslagen, de volgende 60.000 en 80.000 beurten zijn wel uitgevoerd en we zitten nog 5000 kilometer voor de volgende onderhoudsbeurt. Het missen van de 40.000 kilometer onderhoudsbeurt kan onmogelijk verband houden met het warmlopen van het motorblok, gezien het blok 60.000 kilometer erna probleemloos heeft gewerkt.

Maar en zijn fabricage fouten gemaakt in het koelsysteem van dit model, dat is onweerlegbaar. Ivm deze product gebreken is op verzoek van Ford de auto half juni bij de Ford Dealer in Den Haag geweest en zijn er werkzaamheden verricht aan het koelsysteem. De letterlijke tekst uit de brief van Ford is als volgt: “Uit onderzoek van onze technische afdeling is gebleken dat de bedrijfstemperatuur van het motorkoelsysteem de materiaalspecificaties van de ontluchtingsslang voor koelvloeistof kan overstijgen. De ontluchtingsslag voor koelvloeistof kan barsten / smelten, wat leidt tot verlies van koelvloeistof en bijgevolg ook oververhitting van de motor”

Voor mij is het overduidelijk dat niet goed uitgevoerde werkzaamheden van de officiële Ford dealer Adrea Auto te den Haag de oorzaak is van oververhitting van de motor van de Ford Focus. Ik heb voor een tweede maal Ford verzocht de reparatie op haar kosten uit te voeren. Ondanks de fabricage fouten, de bij de officiële Ford dealer uitgevoerde herstelwerkzaamheden aan het koelsysteem geeft Ford weer niet thuis met de zelfde reden “de 40.000 km beurt is niet uitgevoerd.”

Helaas heb ik mijn S-Max 2.5 Turbo ook al de nodige lak problemen gehad die Ford Nederland NIET heeft opgelost.

Ford Nederland maakt haar reputatie om op alle mogelijke manieren onder “garantie” claims uit te willen komen weer waar!

Ik heb enige tijd geleden een aangetekende brief over mijn Ford ervaringen naar de heer Bolder, directielid van Ford Nederland, gestuurd. Niets meer van vernomen.......

Heeft er iemand GOEDE ervaringen?


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire