lundi 25 janvier 2016

[Focus 1 fase 1] Trillen aangrijpingspunt koppeling probleem vliegwiel ?

Beste Focusclub,

Sinds de aanschaf van mijn focus (2001, 1.6 benzine) merk ik dat de auto behoorlijk trilt op het aangrijppunt van de koppeling. Dit merk ik vooral wanneer ik probeer weg te rijden op de koppeling.

Wanneer ik wat gas geef bij het wegrijden trilt hij echter niet.
Ik ben bij de garage geweest om de koppeling te laten testen deze was echter in orde. Zou het probleem bij het vliegwiel kunnen liggen ?

Verder vraag ik mij af welk type vliegwiel de Zetec 1.6 16V benzine heeft, ik neem aan dat dit een single mass vliegwiel is ?

Wat ik verder merk is dat dit trillen het enige probleem is, en merk ik geen typische symptomen die normaal zouden moeten optreden bij een probleem met het vliegwiel zoals tikken bij het aan- of uitschakelen van de motor of geluiden tijdens het schakelen.

Zou het ook kunnen dat ik gewoon moet wennen aan deze auto gezien ik eerder alleen in nieuwe auto's heb gereden van andere merken ?


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire