samedi 30 janvier 2016

Focus Ghia bouwjaar 200 - ik word gek van die deursloten ....!

Allen gegroet.

Ik verwijs naar mijn vorig bericht.
Ik heb verleden maand het slot van de chauffeursdeur moeten vervangen omdat ik de deur ook manueel niet meer kon openen (ik neem aan dat het slot versleten was). Ik had ook reeds lang problemen met de centrale vergrendeling en open springende sloten bij koud weer.
Ik heb, gezien de leeftijd van de wagen, een 2de hands-slot laten steken en tegelijk ook afstandsbediening laten steken (vroeger had ik enkel centrale vergrendeling ...).
Alles is een weekje goed gegaan, waarna de deuren opnieuw plots open sprongen bij de eerste koude. De garagist heeft me dan uitgelegd dat dit komt omdat er een probleem zit in een ander slot dan het slot dat ik juist heb vervangen.
Ik heb dit aanvaard en de centrale vergrendeling dan maar totaal laten uitschakelen.
Ik kon dus vanaf dan alle deuren enkel nog manueel openen ....
MAAR nu kan ik plots de chauffeursdeur ook niet meer manueel openen (ik kan ze wel nog sluiten...). Dus ik nu moet mijn auto openen via de passagiersdeur en vandaar de chauffeursdeur openen. Dit is werkelijk de druppel die de emmer doet overlopen !!!
Maar de garagist beweert nu dat dit komt doordat er nog een 2de slot zou zitten op de chauffeursdeur ... een cylinderslot ??? dat ook kan verslijten en dat blijkbaar niet hoorde bij het 2de hands-slot dat ik heb laten steken ???
Ik ben geen technieker en kreeg zeer weinig uitleg - we zijn niet zeer vriendschappelijk meer met elkaar ...
Kan iemand me hier eventueel die story met dat andere, ik zal het maar bij-slot noemen, bevestigen ??? Ik begrijp hier niets meer van omdat ik geen technieker ben ...
Hartelijk dank op voorhand.

PS. De garagist heeft na het plaatsen van het 2de handslot uitvoerig mijn autosleutel langs meerdere kanten afgeslepen .... Ik neem aan dat het daarom is dat ik mijn oude sleutel kan blijven gebruiken in het nieuwe slot ...
Maar ik heb de indruk dat het nu wat moeilijker is om te starten met de afgeslepen sleutel. Precies wat weerstand als ik de sleutel in het startslot duw ...Een vriend beweert dat het stuurslot nu met deze sleutel rapper zou kunnen gaan verslijten, wat weer nieuwe kosten zou brengen voor mijn oude auto .... Trouwens ook het plotse verslijten van dat mysterieuze "bij-slot" van de chauffeursdeur zou ook kunnen te wijten zijn aan de afgeslepen sleutel ....? Zou dit kunnen kloppen ...
Nogmaals dank


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire