jeudi 28 janvier 2016

Enorm bokken en onrustig stationair 1.8 Duratec

Hallo allemaal,

Na gezocht te hebben op het forum, maar mijn vraag nog niet gezien te hebben start ik dit nieuwe topic.

2 weken geleden een Focus Wagon 1.8 Duratec gekocht, maar helaas moet ik terug naar de garage. Voordat ik daarheen ga, vergaar ik graag alvast wat info en/of ervaring van jullie.

Wat is er aan de hand?
Warm of koud, het maakt niet veel uit. Bij stationair draaien en rijden, ligt het toerental ongeveer op 750 rpm, dit lijkt mij laag overigens. Wat het vervelende is, stationair rijden in de 2, bijvoorbeeld bij file is geen doen, de auto schudt van het bokken. Toerental duikt regelmatig richting 500 rpm en loopt de motor erg onrustig.

Veel werken met de koppeling biedt tijdelijke oplossing maar het voelt niet goed. Oppakken vanuit deze lagen toeren gaat ook niet vloeiend. Boven de 1250 -1500 toeren is er niks meer aan de hand en loopt de motor werkelijk als een zonnetje.

Herkent iemand bovenstaande? Hoor het graag!

Alvast enorm bedankt!

Groet, Daniël


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire