dimanche 22 novembre 2015

Stelmogelijkheden uitlijnen voorzijde

Afgelopen weekend mijn winterbanden gemonteerd. Wat me opvalt is dat het stuur erg trilt en de banden veel herrie maken (brommen, alsof de banden gecupt zijn).

Spanning is goed, banden zijn Goodyear ultragrip 7.

Verder zie ik dat ze scheef zijn afgesleten: profiel aan buitenzijde is minder dan aan de binnenzijde. Ze zijn altijd aan de voorzijde gemonteerd geweest. Het lijkt mij een uitlijningsprobleem.

Nu heb ik eens gekeken en heb de volgende vraag:

Kunnen de voorwielen in het verticale vlak gesteld worden? In het horizontale vlak zie ik dat de stuurstangen etc in lengte gesteld kunnen worden (met draaiing in stuuruitslagrichting als resultaat) maar hoe is een verstelling in verticale richting te doen?


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire