samedi 21 novembre 2015

Kleur verschil bij spuiten. Wat is acceptabel?

Vraagje. Bij mijn auto is mijn achterbumper gespoten. Spuiter gaf bij het aannemen van de opdracht al aan, dat je een licht kleurverschil zou kunnen zien. Reden zou zijn, dat de verf op kunststof anders opdroogt.

Klopt deze bewering?

Nu ik hem terug heb, zie ik zelf een behoorlijk kleur verschil. Het gekke is, dat het rechts meer opvalt dan links of van achteren met de klep.

Het zou kunnen, dat rechts achter al eens eerder gespoten is, maar zeker weet ik het niet.

Als ik terug ga verwacht ik weer een aardige discussie. En ja het is moeilijk om te eisen dat hij de rechterkant ook gratis spuit.

Ik vraag me af is het verschil in kleur ook te meten? Zijn er onafhankelijke experts, die kunnen beoordelen of het werk van de spuiter OK is, maar dat de rechterkant afwijkt?

Limelight is ook een lastige kleur.

Heeft iemand ideeën?


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire