dimanche 29 novembre 2015

Monteren winterbanden/velgen: sensoren bandenspanning

Ik heb een Focus MK3.2 (2015) waarbij ik onlangs een tweedehands set originele ford velgen/winterbanden van een mk3.1 focus heb gekocht. Deze velgen zijn ca 4 jaar oud.

Nu ga ik deze week de velgen wisselen. Ik weet dat er op de Focus een meetsysteem zit voor de bandenspanning (TPMS). Daarbij heb ik de volgende vragen:
- Hoe kan ik zien of er op de gekochte velgen ook TPMS sensoren zitten? Ik lees her en der dat je dit aan het ventiel zou moeten kunnen zien.
- Stel dat er geen TPMS sensoren op de velgen zitten. Hoe kan ik dan de meldingen mbt lage bandenspanning uitzetten?

Ik ben er overigens van op de hoogte hoe eea werkt met het opnieuw inlezen van de sensoren. Dit staat duidelijk beschreven in de manual.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire