lundi 23 novembre 2015

Focus 1 fase 2 Slecht schakelen FoFo benzine 2002

Ik heb vorige week met mijn "projectje" gereden en toen viel het me op dat hij slecht schakelt. d.w.z. bak en koppeling zijn ok geen probleem, maar het lijkt of de pook niet in de juiste stand komt vanzelf voor 3e en 4e versnelling, moet je echt zoeken, lukt wel maar is irritant en het schakelen duurt dus erg lang!

Ik heb even gekeken onder de versnellingspook tunnel en heb daar het schakel mechanisme bekeken, zijn in wezen 2 kabels die de pook sturen, en inderdaad lijkt het er op dat hij niet automatisch terug veert in de midden stand, heb het ook even op de sloop bij een Focus bekeken en inderdaad die veert wel automatisch terug in de middenstand!

Als dit het is wil die goede pook bediening over bouwen op mijn Focus, 6 boutjes en de beide kabels los gooien lukte wel, maar het einde van de beide kabels zitten 2 kogel klemmen en ik zie niet hoe ik die er vanaf krijg! Kan ik die er gewoon met kracht afkrijgen of is er een trucje dat je moet weten, ik wil het mechanisme niet beschadigen!

Moet je na over bouwen nog zaken afstellen, heb je namelijk bij ander auto's dan moet je onder de auto die kabels nog afstellen voor een juiste pook werking!

Zal de volgende keer een foto maken van de pook bediening!

Groet! :focus:


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire