Ik wou afgelopen week even met de stofzuiger door het interieur van de ST. Meestal zet ik daar even een muziekje bij aan.
Toen ik dat nu weer deed ben ik even behoorlijk geschrokken. Het klonk namelijk alsof ik mijn speakers had opgeblazen.
Ik kon mij dat niet voorstellen aangezien ik de laatste keer dat ik ermee reed niks aan was opgevallen.
Toen de ST even gestart en toen werkte het normaal.
Ik dacht misschien heeft de accu te weinig spanning. De auto stond op dat moment al 2 weken stil. Hij starte wel gewoon normaal.
Vorvolgens weer de motor uitgeschakeld en even helemaal van het contact gehad om daarna weer op contact te zetten om te kijken of het geluid nog goed was. En weer was het een hoop gekraak.
Heb meteen daarna even de accu gemeten. Die stond op 11,47 volt. Maar de motor had natuurlijk wel net een minuutje of 3-4 gedraait.
Vervolgens met een draaiende motor gemeten en dan geeft de meter netjes 13,7 volt aan.
Met de dynamo is dus gelukkig niks mis. (Deze zit er ook nog niet zo lang op)
Maar nu kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen dat de accu kapot is. Deze zit er namelijk ook nog maar een jaartje in (motocraft)
Nou ben ik een beetje een leek op de vonken afdeling van een auto maar als ik wil weten of ik een lekstroom heb, zou ik toch kunnen meten door de pluspool van de accu los te halen en de multimeter op milivolts te zetten en te meten tussen de pool en de klem van de kabelboom??
Ik dacht dat als daar meer als 0,05 milivolt doorheen gaat terwijl alle stroom verbruikers uitstaan, dat er dan spraken ik van lekstroom.
En dat als je dan wil weten waar het precies zit, dat je dan bij de zekeringen moet gaan meten welke groep er meer als 0 gemeten word.
Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten, en me in het laatste geval uitleggen wat ik wel moet doen?
Toen ik dat nu weer deed ben ik even behoorlijk geschrokken. Het klonk namelijk alsof ik mijn speakers had opgeblazen.
Ik kon mij dat niet voorstellen aangezien ik de laatste keer dat ik ermee reed niks aan was opgevallen.
Toen de ST even gestart en toen werkte het normaal.
Ik dacht misschien heeft de accu te weinig spanning. De auto stond op dat moment al 2 weken stil. Hij starte wel gewoon normaal.
Vorvolgens weer de motor uitgeschakeld en even helemaal van het contact gehad om daarna weer op contact te zetten om te kijken of het geluid nog goed was. En weer was het een hoop gekraak.
Heb meteen daarna even de accu gemeten. Die stond op 11,47 volt. Maar de motor had natuurlijk wel net een minuutje of 3-4 gedraait.
Vervolgens met een draaiende motor gemeten en dan geeft de meter netjes 13,7 volt aan.
Met de dynamo is dus gelukkig niks mis. (Deze zit er ook nog niet zo lang op)
Maar nu kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen dat de accu kapot is. Deze zit er namelijk ook nog maar een jaartje in (motocraft)
Nou ben ik een beetje een leek op de vonken afdeling van een auto maar als ik wil weten of ik een lekstroom heb, zou ik toch kunnen meten door de pluspool van de accu los te halen en de multimeter op milivolts te zetten en te meten tussen de pool en de klem van de kabelboom??
Ik dacht dat als daar meer als 0,05 milivolt doorheen gaat terwijl alle stroom verbruikers uitstaan, dat er dan spraken ik van lekstroom.
En dat als je dan wil weten waar het precies zit, dat je dan bij de zekeringen moet gaan meten welke groep er meer als 0 gemeten word.
Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten, en me in het laatste geval uitleggen wat ik wel moet doen?
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire