jeudi 24 mars 2016

Focus 1 fase 1 Olieverbruik redelijk?

Hallo :focus:Club,

1000 kilometer geleden heb ik mijn olie bijgevuld (0,125L), het peil stond toen tussen min en het midden. Nu 1000 kilometer verder staat het pijl weer op dezelfde stand met als resultaat dat ik weer 0,125L heb moeten bijvullen.

Verder zie ik dat de binnen- en buitenrand van mijn uitlaat zwart is. Hoe kan ik zien of dit normale roet is of olie?

Uit het bovengestelde verhaal verbruikt mijn auto dus 1L op 8000KM aan olie. Ik neem aan dat dit nog erg redelijk is voor een Zetec S 1.6 16V met bijna 200K op de teller?

Onlangs is mij wel opgevallen dat het oliepeill 700KM lang niet is gezakt (voornamelijk korte ritjes), maar zodra ik 200KM een lang stuk heb gereden is er wel zichtbaar verbruik.
Verder zit de olie er bijna 10.000KM in, zou de viscositeit al zo dermate hebben kunnen afnemen dat de auto nu meer verbruikt / er veel vocht in de olie zit?

Ik weet dat het nogal wat vragen zijn, dit zijn zaken die ik mij zelf afvraag en hoop dat iemand wellicht een geruststellend antwoord voor mij heeft :).


Focus 1 fase 1 Olieverbruik redelijk?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire