samedi 13 juin 2015

Niet bekend slaat af bij stationair - Ford Focus Futura Flexi-fuel 1.8

Beste mensen,

Al een poos rijd ik met veel plezier in m'n Ford Focus. Alleen wat ongeveer een jaar geleden een enkele keer gebeurde, is nu dagelijkse kost: als ik afrem (stoplicht/bocht/rotonde) slaat de motor regelmatig af. Voor het stoppen vliegt de toerenteller van 500 naar 2500 op en neer. Soms minder extreem in toerenverschil maar toch.
Of het warm of koud is, droog of regen of ik 30 of 70 rijd, dat maakt allemaal niets uit. Na ongeveer een half uur continue rijden gebeurt het niet meer, maar als de auto een poosje stil heeft gestaan (afgekoeld), begint de hele riedel opnieuw.
Dat het een keer gebeurt als ik 's nachts op een verlaten weg ergens een afslag neem, het zal wel. Maar overdag, in de drukte en met de kinderen achterin; ik vind het gevaarlijk.

Ik heb al gezocht en lees over de fuel trim, bobine, carterventilatie(slang) onder het spruitstuk, en bougies, van alles dus... Misschien wel een sensor die het niet doet, maar goed is er hier misschien iemand die er ervaring mee heeft?

Alvast bedankt,
groeten,
Peet


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire