dimanche 21 juin 2015

ford focus eruit ....... erin

mijn lease monster was na 5jr en 185.000km op de teller toe aan vervanging
altijd goed ze best gedaan eigenlijk nooit problemen gehad.




na het uitzoeken van diversen zaken waaronder natuurlijk de auto's met 4%, 7%,14% en 20% bijtelling
vanwege mijn kilometers per jaar (en het daarbij komende verbruik van de benzine plug ins) en het te besteden leasebedrag vielen de 4 en 7% wagens in ieder geval af.
daarbij kwam ook nog eens dat ik best wat ruimte in de kofferbak nodig had en vielen er nog eens een paar af.
daarna lijst ingekort tot de wagens die ik heb getest
volvo v40 : fijne auto uiteindelijk afgevallen omdat deze toch kwa ruimte wat te klein was.



nieuwe Mazda 3: eigenlijk mijn nummer 1 vooral vanwege de kwaliteit in afwerking, rijdeigenschappen en uitrusting.
afgevallen weer vanwege de ruimte achterin en ook toch prijzige lease bedrag.



nieuwe ford focus: ja was natuurlijk blij met mij oude ford en ben een echte blue oval man maar wilde deze nieuwe eigenlijk binnen 1 minuut al terugbrengen. mijn knie zat vol tegen het midden consul en ik kon er nog geen 2 meter mee rijden zonder knie pijn dus deze was gelijk afgevallen.



renault megane: fijn rijdende auto misschien wel de best rijdende.
afgevallen omdat ik het model te oud en te bud ugly vond



Pug 308 SW
hele fijne ruime auto: deze is het uiteindelijk geworden
niet de test auto wat dat was de kale 14% versie



maar gekozen voor de zeer ruim uitgevoerde gt line in parelmoer metallic wit (helaas wel dus een 20% auto). de reden waarvoor deze is gewoon omdat het een bomvolle auto is voor het geld bijna alles zit erop, mooi en leuk is toch wel dat enorme panorama dak en het mooie interieur. hen nog voor 2 extra opties gekozen de keyless go en de volledige Denon geluidsinstallatie die echt helemaal top is.
en ja dus wat meer bijtelling maar ach moet er toch weer 5 jaar mee doen.
nu het hele weekend gereden en ben er erg blij mee. en als ik mijn blauwe ovale merkje mis kan ik altijd nog de st pakken ;).














Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire