jeudi 25 juin 2015

Focus 2 fase 2 Bijrijdersstoel verstelbaar maken

Omdat het bij Ford zulke knieperds zijn dat ze alleen de bestuurder een verstelbare stoel gunnen ben ik aan het bezien welke mogelijkheden er zijn om aan een verstelbare bijrijderstoel te komen.
Mijn vriendin heeft sinds spruit nr. 2 een nogal problematisch bekken en zou graag wat hoger willen zitten dan in de standaard stoel.

Uiteraard is de meest voor de hand liggende optie een volledig nieuwe stoel bij de dealer halen. Maar dat is uiteraard ook de duurste optie.

Op ebay.co.uk zijn de driver seats natuurlijk rechts, dus dat zou ook nog kunnen. Maar de kans dat ik een stoel vind met dezelfde bekleding is natuurlijk niet groot.

Op dit mooie forum heb ik gelezen dat je ook alleen het stoelframe zou kunnen vervangen. Zo'n frame kost bij de dealer zo'n €300,-
Maar in een Engelse stoel van 100 Pond + verzending zit ook een verstelbaar stoelframe. Dus dat zou al weer een stukje goedkoper zijn.

Derde optie: mijn bekleding over een Engelse stoel heen trekken. Maar ik stel mij zo voor dat dit een enorm lastige klus is.

Van het wisselen van zo'n stoelframe heb ik alleen totaal geen beeld hoeveel werk dat is. En hoe lastig. Is het een kwestie van een paar Torck schroeven losdraaien, of komt er veel meer bij kijken?

Heeft iemand hier dit al eens gedaan? Met de zoekfunctie werd ik nog niet zo veel wijzer.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire