mercredi 24 juin 2015

Focus 2 fase 2 Advies gevraagd over reparatie

Beste clubleden,

Sinds begin 2008 rijd ik zeer tevreden in een Ford Focus 1.8 TDCI 85kW Futura. Deze auto heb ik eerst geleased via mijn werkgever. Ik heb deze overgenomen van een collega (kmstand: 70.000) en was dus 2e rijder. Ik heb het leasetermijn uitgereden en in 2010 heb ik deze vervolgens prive overgenomen. Alle standaard grote en kleine beurten zijn altijd volgens de normen in het boekje uitgevoerd. Gebruik deze voor middellange ritten over de snelweg voor woon-werk verkeer.

Daarbij heb ik nog wel wat reparaties gehad in de loop van de jaren, zoals:
2010: Dynamo vervangen;
2012: Dubbel mass vliegwiel & remschijven voor;
2012: Accu;
2013: Distributieriem vervangen;
2014: Airco compressor vervangen;
2014: Aandrijfaslager rechtsvoor;
2015: Koelvloeistofpijp;

Kortom, altijd geïnvesteerd in deze auto en goed behandeld. Op dit moment staat er zo'n 245.000 km op de teller. De auto heeft me niet in de steek gelaten. Tot op nu. Want ik sta nu voor een grote reparatie: het blijkt dat de brandstofpomp defect is en daardoor ook alle verstuivers vervangen moeten worden. Mijn garageman, waar ik altijd zeer veel vertrouwen in heb, komt op reparatiekosten van zo'n kleine 3000 euro. Meer dus dan de huidige waarde. Er moet een refurbished pomp in, leidingen schoonmaken en 4 nieuwe verstuivers. Plus een zware klus, volgens hem.

Mijn vraag; welk advies zouden jullie me geven om te doen. Weer investeren en kan ik dan weer een paar jaar verder ermee? Ik wil er nog zo'n 4 jaar mee door. Rijd per jaar 25000 km.
Of is het advies: stoppen en verkoop em maar tegen schrootwaarde?


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire