vendredi 26 juin 2015

Focus 2 fase 1 Motor valt af en toe uit tijdens rijden

Hoi,

Ben tijd weggeweest aangezien ik mijn Focus I had ingeruild voor Alfa :shhh:. Inmiddels heeft die weer plaats moeten maken voor een Focus 2 fase 1 1.8 flexifuel.

Hiermee rijdt ik alweer een jaar of vier probleemloos rond maar een paar weken geleden begon het motormanagementlampje te branden en heb ik m naar de dealer gebracht. Zij constateerden een kapotte variabele kleptiming motor. Deze is vervangen maar vanaf dat moment houdt de Focus zijn toeren niet altijd meer vast. Als je de koppeling indrukt valt het toertal terug naar 0 en de motor dus uit. Zolang je rolt kan je de koppeling wel weer laten opkomen en grijpt de motor wel weer aan maar prettig is het niet. Het komt sporadisch voor en in alle versnellingen.

Ik heb de auto teruggebracht waarbij de monteur aangaf dat hij de computer gereset had, een software update had doorgevoerd en dat de auto zichzelf nog moest inleren...

Aangezien de Focus af en toe bleef uitvallen is ie weer teruggegaan. Toen werd geconstateerd dat er een vonkoverslag was bij bougies en dat deze onder de olie stonden. Oorzaak lekke pakking kleppendeksel. Daarnaast was een slang gescheurd naar de inlaat van de motor. Beide zaken zijn verholpen. Alleen blijft de auto uitvallen.

Dealer denkt nu dat het kan komen door een storing in de Canbus van de teller-unit. Volgende week wordt gekeken of dit inderdaad de oorzaak is door een tellerunit van een andere focus te plaatsen.

Mijn vraag is de volgende:
Ik reed probleemloos rond totdat het motortje van de variabele kleptiming is vervangen. Sindsdien valt auto uit en komen er opeens allerlei andere zaken naar boven. Ik vind dat raar maar kan dat zomaar?
Denken jullie verder dat het inderdaad ligt aan de tellerunit en zo ja, zouden jullie dan een nieuwe unit aanschaffen (zou 700,-- kosten wat ik wel een erg dure reparatie vindt) of gaan voor een gebruikt onderdeel of mijn unit laten reparen bij KMS of Acelectronics?

Gr. Plukkert


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire