dimanche 28 juin 2015

Focus 1 fase 1 Aircoprobleem

Ik heb iets raars aan mijn Focus. Bij een ingeschakelde airco wordt bij een stationaire loop constant de magneetkoppeling in en uitgeschakeld. Dat resulteert in galopperen/dansen van de motor. Luchtspleet heb ik nagekeken, die was iets te ruim en ik heb de ring eruit getrokken. Het valt op dat de airco de eerste 20 seconden normaal functioneert, om daarna dit gedrag te vertonen. Zodra ik rij heb ik hier geen last van en de airco blijft lekker koud. Bij stationair draaien merk je dat de airco uitschakelt, de ramen gaan na een tijdje beslaan. Zodra ik de airco uitschakel is er niets aan de hand.

Is het domweg dat de airco een keer op druk gebracht moet worden of denk ik aan iets anders? De laatste keer dat de airco na is gekeken is al zo'n vijf jaar geleden, dus hoog tijd. Voordat ik de airco weer laat vullen moet ik zeker weten dat er niets anders aan de hand is, aangezien het hele systeem weer leeg moet.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire