lundi 22 juin 2015

2.5i 20V 225pk Boost probleempje

Beste,

Sinds kort merk ik dat bij gas los rond de 3500 toeren er een raar geluid optreed, een soort afblaas sis maar dan wat harder en er op de boostmeter een soort spike te zien is. Op het filmpje hoor je het geluid niet maar zie je de meter wel eventjes springen richting de 0.9 om daarna weer terug te vallen.
Geluid lijkt me logisch te verklaren doordat ie ook meer moet afblazen maar het springen naar 0.9 bar nadat het gas al los is deed hij volgens mij in het begin niet.

Ik heb de auto namelijk pas een kleine 3 maanden en het viel me pas op na een kilometer of 6000 en het blijft de laatste 1500 km hetzelfde dus ik vroeg me af of dit gewoon normaal is of dat ik er toch iets mee moet gaan doen. Ik hoor namelijk best veel over boostsolenoid problemen en in wat mindere mate de recirculation valve die kapot wil gaan waardoor hij wat raar gaat sissen/blazen maar volgens mij doet hij dit niet, ik hoor hem alleen een soort zucht maken als je hem afzet en bij hogere toeren hoor je wat gefluit maar niks wat raar overkomt.

[YOUTUBE]zGEGm5N8pXQ[/YOUTUBE]

Ik hoor jullie gedachtes graag,
Gr Ruben


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire