jeudi 18 juin 2015

Motorproblemen

Hoi, ik heb een focus uit 2012 die erg bevalt. Helaas laat hij de laatste tijd steeds dezelfde storing zien. De situatie is als volgt:

A ik rij ergens rond de 120 en versnel.
B heel kort is het oranje waarschuwingslicht 'engine problems' (oid) te zien. Na misschien een halve seconde verdwijnt dit.
C vervolgens schiet de auto in veilige modus en kan ik geen gas meer geven. Langzaam zakt de snelheid terug, meestal heb ik wel genoeg tijd om een afslag te halen.
D Het enige andere wat ik op mijn dashboard zie, is dat de knop voor het uitzetten van de motor bij stilstand, uitstaat en ik die ook niet kan aanzetten.
E als ik stop, de motor uitzet en de deur even open/dicht doe, rijdt hij weer normaal.

Het onder A wisselt wel eens, het is me ook eens voorgekomen als de cruise-control op 160 staat, of als ik heel hard optrek net nadat ik hem gereset heb. Ik heb het idee dat het het vaakst voorkom als ik doortrek in zijn 5.

Het is me een jaar geleden overkomen, laatst twee keer in een rit en afgelopen weekend 5 keer in een rit vanuit duitsland.

Ik heb de garage gebeld, maar die zeggen weinig te kunnen uitlezen, omdat de auto al gereset is.

Hebben jullie tips?


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire